pühapäev, 26. oktoober 2008

5 nädala kodutöö: SCORM sisupaketid

Seekord tegin oma õppematerjali Xerte abil. Peale selle, et ma olin kergelt veel solvunud eXe peale(usun, et süü oli siiski minu aeglases "koolevas" läpakas), hakkas Xerte mulle tunnis huvi pakkuma.
Xerte puhul otsustasin siiski esmalt kasutusjuhendi kasuks, sest demo vaadates, tundus mulle vähe harjumatu, et esmalt pean tegema kausta ja hakkama siis sinna materjale looma jne. Aga nagu ikka on demo tavaliselt keerulisem kui programm ise. Kuna ma tegin jälle väikese kokkuvõtte Kolumbusest, siis ei kasutanud ma enamusi Xerte võimalustest. Minu jaoks tundus tiba "naljakas", et pildi lisamiseks pidin ma selle kaustast tirima ja asetama konkreetse lehe sisse, kuhu seda tahtsin. Muide mitmete katsetustega sain ka selgeks, et tirimisest üksi ei aita, enne on vaja kindlalt markeerida leht ja siis tirida. Samas oli see ka plussiks: sinna veetud pildist tegi ta kohe antud projekti meedia kausta koopia (nii on tagatud, et kõik püsiks ühes kohas koos).
Muidu olin programmiga igati rahul. Positiivne on see, et see on nii algajatele kui ka juba nõudlikemale kasutajatele kohane. Seal saad kirjutada teksti puhtale valgele väljale või scripti ning propertiesi alt kõik paigutused ja värvilahendused jne. paika panna (hetkel sellega erilist vaeva ei näinud).

SCORMIST: Valminud õppematerjal
Algul tundus kõik minevat hästi. Laadisin programmi alla ja käivitasin. Ta ei tundnud algul ise kohe .jar faili ära. Kui mainisin, et tuleb kasutada JAVAt, siis oli kõik suurepärane. ScormPlayerist run'i valides tegi korralikult materjali lahti, kuid 14st lehest näitas ainult kolme. Algul arvasin, et selline anomaalia tingitud minu vusserdamises Xertes, kuid kõik tundus korras ja tekkis küsimus, et miks need teistega identsed lehed nii erilised on.
Õnneks sain vastused õppematerjali kodulehele pannes kiirelt teada, sest Xertes loodu ei näidanud ka seal ülejäänud 11 lehte. Vastus oli lausa hämmastav ja samas nii tavaline. Nii Xertele kui ka SCORMile ei meeldinud laiend .jpg, see tuli asendada .JPG. Samas ei sallinud veebis olev materjal esimesel slaidil .JPG ehk sinna jäi siis ainus erand .jpg. Ma usun, et see on tingitud asjaolust, et esimene slaid on esimene ja ainus, kus leidub ka kirjutatud teksti.
Kui parandus oli sisse viidud, siis rohkem probleeme ei tekkinud ja kõik töötas nii nagu pidi.

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Ilus, sa oled palju vaeva näinud oma blogiga ja see on palju kasutajasõbralikum kui minu oma...

Sa küsisid, kas mul on Norton Internet Security - ei. Kuid ausalt, mul polnud kavaski oma tulemüüre maha võtta vms aktsioone aretada, vähemalt mitte oma arvutis ;)

Aitäh soovituse eest!