neljapäev, 16. oktoober 2008

3 nädala kodutöö: õppematerjal

Nii.. siin on siis lõpuks minu tehtud õppematerjal. Tegemist on siis kirjutusega Kolumbuse elu ja reiside kohta. Valminud on see kunagise bakalaureuse õppes koostatud referaadi põhjal.
Ausalt öeldes ei olnud LeMill minu esimene valik, vaid selleks oli hoopiski EXE. Põhjus oli lihtne: lühiajaline piiratud interneti kasutus ja ma ei soovinud õppematerjali avaldada. Minu veebilehel vaevalt keegi sellele eriti oleks "komistanud". EXE tundus suhteliselt lihtne, kuid teksti copy-paste puhul tuli väheke anomaaliaid. Pikemalt sellest rääkida siiski ei ole erilist mõtet, sest tõesti, kokkupuude oli lühike.
Põhjus miks ma EXE projektikesest loobusin, oli see, et järgneval päeval, kui soovisin seda avada, ei juhtunud midagi ehk siis eelmise päeva koostatud töö jätkamine oli võimatu. Programm ise ei avanenud samuti...nii et pöördusin hoopiski LeMilli poole. See tähendas ka uue teema valikut.
LeMill...ei saa öelda, et tutvumine oleks libedalt läinud. Esimene asi, mis häiris väheke oli keelevalikute anomaalia. Nimelt kui sisselogimisel oli mul vaikimisi keeleks inglise, siis seda vahetades eesti vastu, tuli uuesti sisse logida.
Probleemid, mis mul tekkisid olid enamasti arvatavasti seotud minu mitte lugemisega. Ehk kui midagi kasutama hakkan, siis kasutusjuhend on see mille järgi haaran ma tõesti alles siis, kui mitte kuidagi hakkama ei saa. Pean tunnistama, et kuna ma ei ole kunagi õpimaterjale sellistes ega sarnastes keskkondades koostanud, siis see mis teistele ilme, mulle seda siiski ei olnud. Probleem tekkis slaidiesitluse tegemisel. Küsis muudkui pilte, kuigi ma oleksin soovinud powerpointi tervenisti sinna laadida. Lõpuks siis "taipasin", et mul ei jää muud üle kui kõik slaidid piltidena salvestada. Sellist asja tegin ma elus esimest korda, kuid vähemalt olin ma nii taiplik, et sealt kust loogilist lahendust esimesena otsisin, ma ta ka leidsin =)
Põhi probleem tekkis mul siiski loodud esitluse, teksti ja testi kokku panemisega. Eeldasin, et sellst asja saab teha kogumiku vahendusel. Saigi, kuid siiski mitte päris nii nagu mina seda soovinud oleksin. Pärast pusimist sain sellega lõpuks hakkama. Nimelt siis eeldasin juba hilja õhtul, et pean panema lisa meediafail, kuid nagu näha, siis taipasin ära, millist rumalust ma proovin korda saata. Loomulikult sai neid tekstiblokis lingi abil ühendada, mis on suhteliselt loogiline.
LeMillist üldiselt rääkides....ma kiidan igati heaks, et on tehtud universaalne kujundus, mis siis ei lase kohutavatel vusserdistel tekkida ehk takistab kohutavalt segase ja arusaamatu materjali ülespanekut. Kuid oh kuidas ma igatsesin joondamise valiku ja kirja värvi muutmise järele...




1 kommentaar:

Diane ütles ...

Nõustun, Lemilli on mugav kasutada.