reede, 16. oktoober 2009

Õpimaastik



Õpimaastik on valitud vastavalt oma huvide ja hobide kajastamiseks. Lähemalt sotsiaalse tarkvara kasutamisest reisi planeerimise abina.
Kõik algab sihtkoha valikust, millele järgneb pikem uurimine, mida külastada, kus ööbida jne. Seda põhjusel, et ise vaeva nähes saab hakkama odavamalt, pealegi kuulun selliste inimeste hulka, kellele meeldib ise oma reisiaega kujundada. Tüüpilisi kiirustavaid linnatuure või rannas lesimisi ei ole ma kunagi nautinud. Sellistel puhkudel võivad fotograafia huvilisel kuldaväärt hetkeolukorrad jäädvustamata jääda.


Planeerimise juurde ei kuulu ainult sihtkoht, vaid ka reisikaaslane. Siiani on parimaks suhtlusvahendik jäänud blogi, kuna seda saab kujundada oma tahtmise järgi, teha pikki liste, mida kaasa võtta, võimalike huviobjektide kohta postitada linke jne. Juhul kui on autoriõigusi vaja kaitsta, siis saab blogi teistele avalikustamata jätta.
Planeerimise üks osa on teiste blogide lugemine. Siinkohal on mugavaim võtta appi Pageflakes, kuhu saab kokku koguda need isikud, kelle reisijutte ja soovitusi tahetakse tulevikus jälgima hakata. Võib leida soovitusi nende blogidest, kes seal piirkonnas juba alaliselt elavad. Pageflakes võimaldab saada ülevaate jälgitavates blogides toimunud muudatustest.
Sõbrad ja tuttavad tahavad teada kuidas reisil läks ja mida nähti, selle info jagamise üheks võimaluseks on lisada teavet juba planeerimise eesmärgil loodud blogisse või teha hoopis uus blogi. Aja jooksul võib tekkida juurde veel teisigi keskkondi - näiteks tahetakse tuttavatele näidata fotosid. Tavaliste reisifotode jaoks olen ma valinud Flickri, kuna seal on tag otsingu võimalus, mis aitab fotosid kergemini leida.
Kuna mulle meeldib fotode töötlemine ja reisi üheks eesmärgiks on mul alati võimalikult palju fotomaterjali koguda, siis kaudselt kuulub reisiplaani juurde deviantArt'is konto loomine.
Kontode kokkuvõtte kohaks olen valinud webs.com'i, kus saab teha oma isikliku veebilehe. Veebilehele saab lisada viiteid erinevate blogide, galeriide jne. kohta, et mitte hakata seda keskkonda kõigega üle "risustama". Uurisin ka võimalust kasutada Kairi blogis mainitud onepagefree.com veebilehe tegemise võimalust, kuid vaatamata lihtsale haldamisele ja vähesele ressursi vajadusele, ei kujunenud antud keskkond minu jaoks piisavalt atraktiivseks. Pärast Googeldamist leidsingi webs.comi. Antud keskkonnas saab muuta nii kujundust kui ka kuvatavaid lehekülgi, kommenteerida jne ehk luua oma kommuuniti - ootan huviga, et sellega pikemalt "mässama" hakata.
Parim on see, et selle kasutamiseks ei pea tõmbama alla erinevaid faile/programme.

13 kommentaari:

liaval ütles ...

Reisimine on väga tore teema, polegi sellega sots tarkvara kasutamist seostanud. Mul endal tekkis küsimus, kuidas saab hoida huvi reisimise kohta püsivalt üleval? Või reisid sa tihti? Weebs - uus keskkond minu jaoks. Tore oli, et seda tutvustasid. Püüan ka ise aega leida selle uurimiseks, kuna on tuttavaid, kes on fototöötlusest huvitatud.
Väga põhjalik selgitus kirjas.
Hinne 9p

Anne ütles ...

Kui see reisiblogi mõte teoks saab, siis siin on üks järjepidev lugeja :)
Mul endal on ühe reisi ettevalmistamise kogemus Google'is kinnise grupiga. Asjasosalised said seal rohem või vähem reisiga seotud asju arutada. Pärast riputasin reisipäeviku blogisse. Ja pildid läksid hoopis Nagisse.

10 points, sest sinu plaan on palju läbimõeldum - teha webs.comi reise koondav lehekülg - kui minu tegevus oli.

Mann ütles ...

Väga hea seletus valitud vahendite valikule. Idee on huvitav, loodetavasti saab see teoks ka :)

Hea esitlus.

Minu poolt 10 punkti.

Aleksandr ütles ...

Kõik läbimõeldud, oled tubli. Võib olla võtan kasutusele... 10p

Unknown ütles ...

Väga hea teema valik, samuti rida asjalikke vahendeid. Punkte 10.

Lili ütles ...

Oled leidnud väga huvitava teema, mille jaoks sotsiaalse tarkvara abil üks kergestikasutatav keskkond luua. Kindlasti võib lõputult loetleda erinevaid vahendeid, mida kasutada võiks, kuid peamine on see, et loodu Sulle endale meeldib, mugav kasutada on ja huvi pakub. Ja nagu näha, oled valmis saanud põneva keskkonna, mis reaalselt toimib :)


Lili.

Janar ütles ...

Idee on väga hea ja mullegi hingelähedane. Olen sama meel et ise planeeritud või omalkäel läbiviidud reis on väärt palju enamat, kui tavaline paketikas. Mis puudutab koolitööse siis skeemi vaadates tekkisid mõned küsimused, kuid lugedes läbi tekstiosa on mõte selge ning skeem ja tekst töötavad käsikäes.
Minupoolt hindeks 10p

Lili. ütles ...

See rida läks enne kaduma, kus mainisin, et minu poolt 10 punkti :)

Lili

Diane Sarapuu ütles ...

Väga ülevaatlik ja loogiline. Asjalikud vahendid.
Hea esitlus.

10 punkti.

Ilja ütles ...

Oled tubli, reisimine on igaühele huvitab teema. Ise ka võtaks kasutusele mõned ideed. Hea vahendite valik. 10p

Kaisa ütles ...

To Liaval: ma olen väiksest peale olnud uudishimulik seikleja. Reisimise huvi on sealt maalt juba kaasa saadud. Nii et kartust, et see kaob, küll ei ole. Hetkel siiski reisin vähem kui tahaks. Loodan seda pärast õpinguid parandada :D

Kaisa ütles ...

Enda valminud õpilepingut/maastikku hindan kümnega. Mitte põhjusel, et ma olen loonud ainuõige lahendi või nii ääretult hea idee. Põhjus selles, et ma täitsin oma eesmärgid - leidsin keskkonna, mida tulevikus peale kooli kindlasti kasutada tahan. Loen juba heaks näitajaks sedagi,et mitte kohustuslikus korras olen seal tiba "mässamas" käinud ja ootan hetke, millal rohkem aega tekib, et veel rohkemgi kribada ja isikupärasemaks muuta.

Ülar Tuisk ütles ...

Väga hea ja paljudele praktiline teema, ning mis kõige tähtsam - tehtud tahtmisest, mitte koolikohustusest :-)
Jutt toetab skeemi 10 punkti