neljapäev, 15. oktoober 2009

Õpileping

Kuna mu töö, aruannete koostamine Eesti statistika huvides, hetkel ei hõlma eriti sotsiaalsete tarkvarade kasutamist, siis hakkab edaspidine käima just rohkem mu huvide, tegemiste ja ehk ka kooli kohta.

Eesmärgid: leida minu jaoks köitvamad/vajalikud keskkonnad, mis eelkõige mõeldud hobide (fotograafia, joonistamine, reisimine jt.) eksponeerimiseks/kogemuste jagamiseks sõprade ja tuttavatega. Siin alla ma ei mõtle siis tavalisi fotosid näiteks pere kogunemistest jne., vaid pigem kunstilisemaid vorminguid. Antud juhul saab eesmärgiks reisi planeerimine ja selle hilisem kajastamine.
Kuna ma istun tööl mitmeid tunde vahtides monitori ekraani ja ja muudkui klõbistades, siis ei taha oma vähest aega küll enamvähem normaalselt funktsioneeriva, kuid esteetiliselt inetu keskkonna peale raisata (kui seda just 80% ulatuses kindlasti vaja ei ole). Selles suhtes muidugi blogid head - saad välimust muuta nagu tahad, eriti kui viitsid ise omale tausta luua.

Strateegiad/tegevused: loodan teiste blogides "tuhnides" leida häid vihjeid tuntud väärt keskkondadele, võib-olla vähe hinnatud keskkondadele või alles loodutele, mis vastaksid nii välimuselt kui funktsionaalsuselt minu ootustele. Oodatud on ka teiste kommentaarid ja soovitused.
Mis kõige tähtsam - et neid oleks mugav hallata ja ei võtaks liialt ressursse. Nimelt on mu enda sülearvuti hetkel vananev ja aeglane, kuid kuna ta veel töötab, siis ei taha oma "truud teenrit" puhkusele saata. Pealegi ei tea kunagi kui hea Wifi levi avalikes kohtades olla võib.

Vahendid/ressursid:
  • Aeg ja arvuti koos operatsioonisüsteemiga - vahend, mis on oma riistvaralisest omapärast tingituna lihtsalt vajalik...
  • Google otsingumootor ja erinevad interneti/blogide lehed
  • Skype ja msn
  • jt. - mille peale ma hetkel ei tulegi veel
Hindamine: õnnestub leida keskkonnad, mida kasutada tulevikus hobide ja reiside/tegemiste kajastamise tarvis (nii fotode kui kirjelduste jaoks) ning need erinevad keskkonnad ühtseks tervikuks ühendada. Teiseks loodan ennast veenda, et sellised rakendused on ka edaspidi "mässamist" väärt.
Ühtne tervik siinkohal võib ka olla blogi või mõni muu keskkond, kus saab lingile vajutades vaadata tulemeid. Põhiline on see, et nad oleksid kõik kusagil koos.

5 kommentaari:

Unknown ütles ...

Väärt mõte ja eesmärgid. Noriks ainult ressursside kallal. Arvuti on hea vahend, aga väga üldine. Sisaldab ta ju omakorda meeletuid võimalusi/vahendeid/teenuseid...

Tervitades,
Terje

Kaisa ütles ...

Proovisin väikese seletuse juurde panna, mida ma selle all mõtlesin.
:)Kaisa

Unknown ütles ...

Kasulik idee. Aga kuidas sa struktureerid blogipostitusi ja kommentaare ning linke, kas riikide/linnade kaupa, kus reisija käis? Siis peaks keskkonda siseneja nägema mingit nn sisukorda riikidest/linnadest.
Punktid 80%.

Kaisa ütles ...

To Heili: iga teema kohta tuleb alamenüü. Postitustele jne. saab panna juurde märksõnad, mille abil neid leida. Märksõnad tuleksid samad mis alamenüüde nimed.

Unknown ütles ...

10 Mulle meeldis idee, midagi tesistmoodi:)