laupäev, 2. mai 2009

MM õpisüsteemi disain: esmane kontaktpäev

Esimene tund algas ootuspäraselt materjalide asukoha ja arvestatud saamiseks vajaminevate ülesannete tutvustamisega. Suure osa arvestusest määrab rühmatöö: idee, esitlus ja prototüüp. Kiire brainstormingu tulemusena otsustasime (mina, Talvi ja Diane) teha Perenaise hädaabi, mis kujutaks näpunäiteid ja video materjale kuidas valmistada lihtsamaid ja tuntumaid toite. Lihtsa alla võib näiteks määratleda tarretise valmistamise.

Kohtumisel sai vaadatud esmalt õppimise mõistet ja sellest tulenevalt õppimise määratlust. Vaatamata sellele, et inimene õpib nii matkides, harjutades, õpetades ja katse/eksituse meetodil, peab meeles pidama, et õppimiseks ainult ühte neist koguaeg kasutades, ei õpi inimene ainsatki asja korralikult ära. Lähemalt käsitleti õppimisteooriaid, mis minu jaoks oli mõnevõrra uudne. Olin küll kuulnud mõisteid kognitivistlik või biheivioristlik, kuid ei olnud kunagi nende tähendusse jõudnud süüvida.

Kommentaare ei ole: